تقريباً صد در صد نوآوري ها، نه از تحليل بازار، بلكه توسط افرادي كه به شدت از وضع موجود ناراضي بوده اند الهام گرفته شده است. (Tom Peters)
مرکز توسعه اطلاعات کاربردی

همایِش مَسترکِلاسِ مُدیریت تَـداوم کَســب وکـار وَ بـازیـابـیِ فاجِعـــه فَنـّـاوری اِطّـــلاعــات


28 تیر 1396

دانلود بروشور همایِش مَسترکِلاسِ مُدیریت تَـداوم کَســب وکـار وَ بـازیـابـیِ فاجِعـــه فَنـّـاوری اِطّـــلاعــات




مرا از برنامه های خود مطلع سازید



 

فناوری اطلاعات            8 ساعت            8:30-17:00            تهران/ مرکزتوسعه اطلاعات کاربردی

همایِش مَسترکِلاسِ مُدیریت تَـداوم کَســب وکـار وَ بـازیـابـیِ فاجِعـــه فَنـّـاوری اِطّـــلاعــات

روزاول:          Business Continuity Management روزدوم IT Disaster Recovery :  

فرآیندهای کسب و کاربه طورفزاینده ای درهم تنیده شده اندو وقوع یک فاجعه (قطع برق ،آتش سوزی،بیماری های واگیردار،حملات سایبری،جنگ و...) به راحتی می تواند سازمان شمارا فلج نموده،فرآیندهای کسب وکارراتعلیق و سیستم های موجودراازکاربیندازد.

وهرگاه این فاجعه رخ بدهد ،خوب می دانید چه خسارت های بزرگ مالی وصدمات جبران ناپذیری برشهرت و اعتبارشمابه عنوان ارائه دهنده خدمت قابل اعتماد ویا شریک خوددرفضای کسب و کارشما به وقوع می پیوندد.

مدیریت تداوم کسب و کار وبازیابی فاجعه(فناوری اطلاعات)،دغدغه همه سازمان ها و صنایع بزرگ و متوسط و کوچک به حساب آمده به عنوان بخش جدایی ناپذیر در عملکردمدیریت خوب سازمان شناخته می شودوحتی می تواند به عنوان آیین نامه انطباق ،ملاکی برای همکاری های فیمابین شما با سازمان های دیگر تلقی گردد.

 

برجستگـــی های کنفــــرانـــس:

  • کانون توجه کنفرانس برروی یک از مهم ترین وحیاتی ترین موضوعات مرتبط با فناوری اطلاعات در سال های اخیرتمرکزیافته است.
  • سخنرانان حرفه ای کنفرانس برپایه شناخت عمیق آن ها ازحوزه فعالیت مرتبط با موضوع BCP & IT DR انتخاب و دعوت شده اند.
  • دستور کارکاربردی واثربخش محتوای کنفرانس بر مبنای خروجی  منافع شرکت کنندگان هدف گذاری و مهندسی شده است.
  • ایجاد فضای دغدغه و بالا بردن تب حساسیت شرکت کنندگان نسبت به موضوع مغفول مانده کشور درحوزه بازیابی فاجعه و ارائه راهکارهای پیشگیرانه توسط بهترین متخصصین و صاحب نظران این حوزه.

 

درباره کنفـــــرانس:

همان طور که میدانیم ، برنامه ریزی تداوم کسب و کار ( BCP ) بخش جدائی ناپذیر از هر واحد کسب و کار محسوب می شود . صرف نظر از وظیفه تولید محصول یا خدمتی که به عهده دارد . خواه کوچک باشد ، خواه متوسط و البته سازمان بزرگ اندازه .

با در نظر گرفتن روند جاری کسب و کارها که بر پایه مدل های B2C و B2B  و محیط های کاری 7/24  استقرار یافته اند  ، قطعاً رویکرد BCP پر اهمیت تر جلوه می کند . لذا ضروری است در محیط های امروزی کسب و کار تداوم روند خوب فرآیندها و عدم برخورد با تهدیدها و گزندهای داخلی و خارجی بر سیستم به صورت مستمر جاری شده و اندازگیری شرایط موجود و اقدامات اصلاحی به موقع و روتین برای جلوگیری از اختلال در عملکرد درست کسب و کار به کار گرفته شود و با این رویکرد ضرر و زیان احتمالی ناشی از هر خرابی و فاجعه به حداقل ممکن کاهش یابد .

به هر حال فاجعه در کمین است و هر زمان ممکن رخ بنماید . فاجعه ، هم می تواند توسط انسان ساخته و بوجود آید و هم به صورت طبیعی رخ دهد .مهم این است که ما باید و باید ، باید آماده مقابله و جلوگیری از آن باشیم .

بسته به اندازه و ماهیت هر کسب و کاری ، باید برنامه ای برای به حداقل رسانیدن اختلالات ناشی از بلایای طبیعی و حفظ  کسب و کار و دست نخوردن به روند فرآیند ها در شرایط رقابتی طراحی و پیاده سازی شود .

با افزایش حضور فناوری اطلاعات و الکترونیکی شدن کسب و کار ها که تقریباً اکنون در همه سازمان ها رواج یافته است نیاز به بر پا بودن کسب و کار به صورت 7/24 آنلاین و سناریوئی که بتواند در خرابی دوم که منجر به زیان بزرگی خواهد شد نقش موثر بازی کند وجود دارد . در این وضعیت لازم است برنامه کنترل و مدیریت فاجعه ( بحران ) به بازگردانی مرکز داده متمرکز ترجیح داده شود یا به برنامه ریزی تداوم و مقاومت کسب و کار در چنین مواقعی ارجاع داده شود .

 همایش سالانهBCP&IT DR  ایران با هدف ایجاد تالار گفتگو و تبادل دانش ، تجارب و اندیشه های افرادحرفه ای در صنایع مختلف طراحی شده است . تا افراد خبره این حوزه در این همایش حضور یافته و مسائل و  راه حل های مختلف ، ابزارها و فن آوری های موجود را به نیازهای آن ها معرفی کنند .

 

آنچه شرکت کنندگان در پایان همایش یادخواهند گرفت:

  • چالش های پیاده سازی یک سیستم مدیریت تداوم کسب و کار (BCPS).
  • جاانداختن BCM درسازمان.
  • آشنایی با رویکرتحلیل تاثیرکسب وکار(BAI) جهت شناسایی اولویت های اصلی کسب و کار سازمان.
  • بررسی شناسایی وپاسخ به ریسک ها.
  • آشنایی با پروسه انجام هماهنگی های لازم برای پاسخ به حوادث.
  • درک شرایط آزمایش،نگهداری،بهبود.
  • کشف و شناخت ارزیابی خطر:مواجهه،آسیب پذیری،تهدیدات.
  • آشنایی با چگونگی سازمان  دهی تیم ها در زمان واکنش به حوادث.

 

موضوعاتی که برای ارائه بحث و میزگرد و سخنرانی از سوی کمیته فنی همایش انتخاب شده اند به شرح ذیل هستند :

( انتخاب موضوعات بر پایه نیاز سازمان ها و اهمیت و اولویت آن ها صورت گرفته است)

  • مصاحبه با یک مدیر اجرائی (CEO) : کسب و کار، فناوری و اخبار آینده .
  • ارائه خدمات انعطاف پذیر بانک بدون توقف و اختلال .
  • مجازی سازی : BCP و بازیابی داده ها (اطلاعات) .
  • راهبرد (استراتژی) مدیران در مواجهه با شرایط نا مشخص .
  • تداوم کسب و کار ، چالش ها در صنعت بانکداری
  • عامل انسانی : عامل حیاتی در پیاده سازی BCP –  منابع انسانی به عنوان منابعی مهم در طول حفاظت از وقوع فاجعه
  • ذخیره سازی داده ها Data Storage
  • داده ها و متریک : چگونه به کارگیری آن در بیان ارزش DR/BC
  • استاندارها چگونه در بهبود برنامه BCP یاری می رسانند ؟
  • دستیابی به موفقیت از طریق مسئولیت .
  • مطالعه موردی : بانک مخابرات ، مترو .
  • از بازیابی فاجعه تا اجتناب از فاجعه .
  • مدیریت تداوم کسب و کار و بازاریابی فاجعه / امنیت سازمان با حداقل منابع و در زمان رکود اقتصادی .
  • برنامه ریزی در کسب و کار .
  • امنیت ( فیزیکی ) زیر ساخت ها و منابع انسانی .
  • حفاظت داده مستمر ( حفاظت از داده ها به طور مداوم )
  • کوچک سازی جهان و تهدیدات نوین IT
  • ارتباطات ( در ) بحران
  • تجزیه و تحلیل سود ، هزینه برنامه ریزی تداوم کسب و کار و بازیابی فاجعه
  • راهکارهای ابر ( Cloud )
  • تصمیم گیری بر پایه درک هزینه های ناشی از خرابی و فاجعه
  • پانل بحث
  • آزمایش ، نگهداری و آموزش
  • بررسی آخرین تکنیک های BCP
  • سیستم های هشدار
  • اندازه گیری انعطاف
  • روندها و تهدیدات سایبری
  • BCP و وابستگی به سایر زیر ساخت های حیاتی
  • جاسازی BCP  در فرهنگ سازمانی

 

همایش سالانه BCP&IT DR  فرصتی بی نظیر برای حضور حتمی افراد حرفه ای صنایع که در حوزه های ذیل فعالیت دارند خواهد بود :

 

  • حسابرسی/ انطباق
  • مدیریت تداوم کسب و کار
  • ارتباطات و امور شرکت
  • مدیریت بحران
  • بازیابی مدیریت فاجعه
  • برنامه ریزی اضطراری و پاسخ
  • آمادگی اضطراری / مدیریت / برنامه ریزی
  • برنامه ریزی استراتژیک سازمان
  • محیط زیست ، ایمنی و سلامتی (  HSE )
  • منابع انسانی ( HR )
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات (  ITC  )
  • امنیت اینترنت و اطلاعات ( InfoSec )
  • عملیات / ریسک عملیاتی
  • امنیت فیزیکی و زیرساخت / تسهیلات عمومی
  • مدیریت ریسک / مدیریت ارزشیابی ریسک

 

                                             

مخاطبان همایش بر اساس نقش سازمانی :

  • مدیران عامل ، مدیران اجرائی ، معاونین مدیر ، سرپرستان ، مدیران ارشد ، مدیران و دیگران

نحوه ثبت نام وحضور در کارگاه

  • پرداخت هزینه ثبت نام طبق جدول هزینه ها به شماره حساب:1 - 11788891- 8100- 356  نزد بانک پاسارگاد شعبه شهید سلیمانی به نام مرکز توسعه اطلاعات کاربردی.
  • اعلام اسامی شرکت کننندگان بوسیله سربرگ سازمان /شرکت و ارسال آن به دبیرخانه مرکزتوسعه اطلاعات کاربردی.

                                                                                    جدول هزینه ثبت نام

شرکت کننده

پرداخت هزینه قبل از دوره

پرداخت هزینه بعداز دوره

هر نفر

 

590 هزار تومان

690 هزارتومان

 

 

  • تخفیف ثبت نام زود هنگام در صورتی اعمال خواهد شد که هزینه ثبت نام قبل از زمان مورد نظر پرداخت و فیش آن به نمابر مرکزتوسعه اطلاعات کاربردی ارسال گردد.
  • پس ازگذشت تاریخ ثبت نام زود هنگام ،به هیچ عنوان ، تخفیف اعلام شده در جدول فوق اعمال نخواهد شد .

مرکز توسعه اطلاعات کاربردی   تلفن :88844974-88844973 - 88832681-021 نمابر :   88832899-021

 

همکاران ما